Magìa e stregunizza ntâ Sicilia muderna

Nu viaggiu tra natura e tradizzioni

ri Valentina Stelluccio

Nnâ l’era muderna, a magìa e a stregoneria spirimintàru nu rinascimentu, emergennu comu pratichi di benessere ca ntrizzanu l’antichi canuscenzi di erbi cu na visioni olistica di l’autocura. Ntâ nu tempu quannu la vita scurri freneticamenti, sempri cchiù genti turnunu a circari risposti e rimedi ntâ natura, riscoprennu gesti e rituali ca parevunu scurdàti, ma ca ora riemergunu chini di significatu.

La Sicilia, terra di miti e tradizzioni, culla di n’numerevuli culturi, l’erbi hannu sempri jucatu nu rolu cintrali Si dici ca li greci li usavunu pi propiziari li dèi e l’àrabbi elogiàvunu li sò virtù curativi. Li chianti arumatici, comu lu rusmarinu, la salvia e la lavanda, foru e su’ ancora usati nun sulu pî so binifici tirapeutici, ma macari pî putiri prutittivi ca si dici ca cuntenunu. Lu rusmarinu, pi diri, simmulizza la mimoria e veni abbruciatu pi purificari li spazzi, mentri la salvia è famusa pâ so capacità di cacciari l’enirgìi nigativi.

Oi, tanti si chiàmanu “strighi” e ùsanu sti erbi ntê rituali ca si fannu nta particulari èbbichi di l’annu, cuincidennu chî Sàbbati, li festi chi sìmmunu lu passaggiu dî staggiuni e li cicli dâ natura.

Tra chisti, Samhain è unu dî cchiù mpurtanti, ca casca â fini di uttùviru, ora canusciutu comu Halloween. Sta festa signa a fini dâ staggioni dâ raccolta e l’iniziu di l’invernu, nu mumentu ca nnâ tradizzioni pagana è associatu â connessioni cu li spiriti e â riflessioni supra l’aldilà. L’approcciu di Samhain porta cu iḍḍu nu rumori criscenti online, cu tanti ca connivìsciunu li so priparazzioni e rituali pi onorari la fini dû ciclu annuali e celebbrari la mimoria dû difuntu. Oggi sti pratichi attròvanu na nova sprissioni, si tratta di na fusioni tra cridenzi antichi e cunsapivulizza muderna, unni la priparazzioni di n’infusioni addiventa n’attu di miditazzioni, e abbruciari nu ramittu di rosmarinu purifica l’ambienti e chiama la saggizza di l’antinati, mentri la salvia janca è spissu usata pi cacciari l’enirgìi nigativi e criari n’atmusfera sacra.

Ancora cchiù picca abbanniati erbi, comu lu denti di liuni, attruvaru lu so postu. Li ràdichi sunnu usati ntê tè di erbi ca purificanu corpu e spìritu, mentri li simenza sunnu usati pi rituali dû disiu, affidannu li sonni e li spiranzi ô ventu, comu si li nvucàssiru nta l’ètiri.

Arricuogghiri e usari l’erbi addivintau, pi tanti, onurari la cunnissioni câ terra e cu chiḍḍu ca è nvisìbbili a l’occhiu. La Sicilia, câ sò riggugghiusa viggitazzioni e lu sò passatu ammucciatu di misticismu, offri nu ripirtoriu ùnicu di chianti chi, pi sèculi, sunnu stati ô centru dî fòrmuli e rimedi tramannati di ginirazzioni ‘n ginirazzioni E accussì, nnî mircati dî villaggi nichi o nnî jardina sigreti di l’antichi munasteri, si ponnu attruvari ancora mazzi di erbi siccati pronti pi òffriri cunfortu e guarigioni, comu facìanu na vota li fimmini midicinali.

Chista nova currenti di benèssiri màggicu non è sulu nu ritornu ô passatu, ma na rintirpritazzioni ca abbrazza la sustinibbilità e lu rispettu pâ natura. Cultivari li propri erbi, comu facìanu na vota, addivintau n’attu di ribbelliuni contra la frenesia dâ nnustria muderna, na manera pi truvari paci e armunia cu gesti sèmplici ma putenti. Ntê notti di luna china, l’odori di l’erbi abbruciati si mischia ancora nta l’aria, purtannu cu iḍḍu echi di prighieri antichi e sigreti scurdàti.

 

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