“Tagli” di Carmelo Bongiorno: quannu l’arti fotugràfica addiventa na mitàfura di l’esistenza

La nova mustra sulista dû mastru di fotografia catanisi â Galliria Carta Bianca esplora lu tema dî fratturi emutivi attraversu dittìci suggistivi

ri Filippo Zimbili

La Galleria Carta Bianca di Catania si pripara a dari l’accugghienza a na nova e appassiunanti spirènzia visiva câ mustra “Tagli” di Carmelo Bongiorno, unu dî fotugrafi cuntimpurànii cchiù mpurtanti ntâ scena taliana. La mustra, ca rapprisenta la terza mustra pirsunali di l’artista catanisi nta sta gallirìa doppu chiddi dû 1999 e dû 2011, veni naugurata venniridìa 21 marzu ê 18.30 n via Francesco Riso 72/b.

Nu viaggiu visivu tra luci e ùmmira

La mustra “Tagli” prisenta na silizzioni di l’òpiri cchiù significativi di nu pruggettu ca cumprenni 36 dittìci di granni furmatu, risurtatu di anni di ricerca artìstica. Attraversu chisti putenti immagini, Bongiorno esplora li temi dô disaggiu e di l’inquietudini cuntimpurànii, uffrennu ô pùbblicu na prufunna riflissioni supra la cunnizzioni umana.

CARMELO-BONGIORNO-TAGLI

Ntê dittici ‘n mostra, luci e ùmmiri s’inseguìsciunu l’unu cu l’àutru, criannu na tinsioni visiva ca addiventa na metàfura pâ siparazzioni. Ogni mmàggini, sia nnividualmenti ca ‘n rilazzioni a l’autra, rapprisenta na frattura: chiḍḍu ca era unitu è ​​divisu, ruttu. Li tagghi arrestunu, veri cicatrici di l’esistenza, ca diliniunu orizzonti ‘ncirti e tracci di nu mari scuru ‘n circata di nu postu di sbarcu.

L’itinerariu dâ mustra si svolgi attraversu sìmmuli e storii ‘ntimi, altirnannu supirfici e prufunnità. Ntâ ricerca artistica di Bongiorno, li spirènzii pirsunali e l’eventi di mpurtanza variabbili si trasfòrmunu nta cuntrasti di luci e materia, addivintannu tagghi emutivi o, comu li difinisci l’artista stissu, “sassi incastrati tra cuore e anima”.

Nu maestru di fotugrafìa cuntimpurània

Carmelo-BongiornoCarmelo Bongiorno, natu a Catania ntô 1960, s’ha cunsulidatu nta l’anni la sò pusizzioni comu unu dî cchiù mpurtanti fotugrafi taliani. La sò carrera, ca cumprenni cchiù di 35 anni di ricerca fotugrafica, lu vitti emergiri di l’anni ottanta comu unu di l’auturi cchiù ntirissanti dâ sò ginirazzioni.

Lu sò percorsu artìsticu fu arricchitu attraversu cuntinui paraguni cu àutri formi espressivi comu la musica, la pittura e lu vìdiu, elimenti ca cuntribbueru a difiniri lu sò stili inconfusìbbili. Ntô 1989, Bongiorno ricivìu lu pristìggiusu European Award for Photography e fu ‘nvitatu a mustrari ê Rencontres Internationales de la Photographie di Arles, cunsulidannu accussì la sò riputazzioni ntirnazziunali.

Auturi di novi munugrafìi, tra cui “Luoghi Privati”, “L’isola intima”, “Bagliori” e “Nota di luce”, havi tinutu oltri 80 mustri ntê spazzi espusitivi cchiù pristìggiusi. Li sò òpiri sunnu sarvati nta cullizzioni mpurtanti e la sò attivitati si stenni macari ô nzignamentu, essennu prufissuri a l’Accadèmia di Beddi Arti di Catania doppu aviri nzignatu a Palermu.

Tra li sò mustri cchiù mpurtanti lu spittàculu sulista ô Mois de la Photo à Paris, la sò participazzioni ô “Teatro della visione” cu Wim Wenders e Ugo Mulas ô Teatro Piccolo di Milanu, e la sò prisenza ntâ Peggy Guggenheim Collection a Vinezzia. Ntô 2018, fu nclusu ntô vulumi “Storia essenziale della fotografia” a cura dû stòricu Diego Mormorio e espostu â Polka Gallery di Pariggi nzèmmula a mastri dâ fotografia munniali comu Sebastião Salgado, William Klein e Daidō Moriyama.

Nfurmazzioni pratichi e invitu a l’eventu

La mustra “Tagli” sarà aperta nzinu ô 24 aprili 2025, seguennu sti uri: martedìi a venniridìa di li 11 a li 20 e di li 17 a li 20, lu sàbbutu di li 11 a li 13. La gallerìa è chiusa la dumìnica e lu lunidìa, ma è possibbili prenotari appuntamenti pi jorna e orari diversi chiamannu lu 336 806 701.

La mustra sarà accumpagnata dû vulumi omònimu “TAGLI”, l’uttava monografia di l’auturi, cu testi di Mariu Cresci, di Franco Battiato e di lu stissu Carmelo Bongiorno. Lu libbru, distribbuitu nta tuttu lu paisi, rapprisenta na tistimunianza mpurtanti di chistu travagghiu. Comu scrivi Mario Cresci ntô catàlugu, chidda di Bongiorno è“una grande opera di narrativa scritta con le immagini, lu fruttu di “uno sguardo consapevole, poetico e realistico” capaci di cumunicari “il dolore attraverso le immagini nella più totale coerenza visiva“.

Nun pèrdiri la pussibbilità di mmirgirisi nta chistu putenti viaggiu fotugraficu ca parra a l’anima attraversu li tagghi di l’esistenza. La mustra rapprisenta n’opportunità unica pi ‘mpegnàrisi cu l’òpira di unu dî maestri dâ fotografia italiana cuntimpurània, nta nu viaggiu ca trasforma li fratturi emutivi nta visioni artistichi suggittivi, ‘nvitannuci a riflèttiri supra la nostra stissa cunnizzioni umana.

LOCANDINA-Tagli-Carmelo-Bongiorno

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