Dû 2 ô 6 d’aprili la Sala Strehler dû Tiatru Biondo di Palermu ospita “Lettere a Bernini”, la nova criazzioni dû drammaturgu e riggista Marco Martinelli, pruduzzioni di Albe, Teatro di Ravenna e Emilia Romagna Teatro ERT. Lu spittàculu, ca esplora la cumplessa rilazzioni tra arti, putiri e umanità attraversu la figura dô brillanti artista baroccu, prumetti di purtari li spittaturi nta nu viaggiu surprinnentimenti cuntimpuraniu ntô tempu.
Nu jornu d’istati ntô 1667
“Lettere a Bernini” si svolgi interamenti lu 3 austu 1667, nna na jurnata càvura d’istati rumana. Ntô palcu, ntô sò studiu d’artista sfaccittatu, attruvamu lu vecchiu Gian Lorenzu Bernini, interpretratu magistralmenti di Marco Cacciola, l’ùnicu atturi supra lu palcu ca s’esprimi altirnannu tra talianu e napulitanu.
La trama accuminza cu n’episodiu sturicamenti ducumintatu: la sciarra tra lu granni maistru baroccu e Francesca Bresciani, scultrici di lapislàzuli ca cu iddu avìa cullabburatu ntâ Fabbrica di San Pietro. La fìmmina, na figura di l’emancipazzioni fimminili ante litteram, accusa Bernini davanti ê cardinali di non aviri pagatu nu risarcimentu giustu pô sò travàgghiu, scatenannu la ràggia di l’artista.
Nta l’atelieri ca sirvìu comu veru tiatru pirsunali, mentri Bernini s’arraggia cu Bresciani, evoca puru l’ùmmira dû sò rivali stòricu, Francescu Borromini. La gènisi di l’òpira è pricisamenti nta chist’ùrtima: l’ispirazzioni nascìu duranti na vìsita di Martinelli e di Ermanna Montanari (co-criatrici dû spittàculu) â Chiesa di San Carlu alle Quattro Fontane, nu capulavoru rumanu dû geniu ticinu.
Nu sèculu XVII chi parra di nui
“Bernini era una figura piena di contraddizioni, capace di violenze e di prepotenze da una parte e capace di momenti, invece, di grande umanità, altrimenti non ci avrebbe regalato tutti i suoi capolavori” sottolinea Marco Martinelli.
Chista riflessioni supra la cumplessità di l’anima umana pigghia na particulari rilevanza ntô nostru tempu, duminata di simplificazzioni, pularizzazzioni e giudizzi riassunti amplificati dê media.
Lu spittàculu “Lettere a Bernini” cria nu curtu circuitu timpurali surprinnenti: tra virgulette di papi e cardinali, lu Bernini ‘ncarnatu di Cacciola parra all’improvvisu di Hitler e dî followers, catapultannu li spittaturi dû XVII sèculu a l’era cuntimpurània. La drammaturgìa custruisci nu flussu cuntinuu unni la vuci di l’atturi e chidda dû pirsunàggiu stòricu s’inseguisciunu e si suvrapponnu, ginirannu prisenza, figuri e ricordi ntô palcu, comu si fussiru sculpiti ntô votu.
Lu risultatu è nu XVII sèculu ca rifletti cu na pricisioni inquietanti lu nostru prisenti, suspinnutu ntra l’era dâ Nova Scienza e l’attuali barbarismu curturali ca pari avanzari inesorabbilmenti.
Li prutagunisti e lu gruppu criativu
Accantu a Marco Cacciola, lu prutagunista assulutu ca duna vita ô gèniu baroccu, attruvamu tri giùvini ntirpriti ca s’altirnunu ntô rolu di l’Àngilu missaggeru: Giorgia Bova, Bryan Enu Eduako e Karis Frayday.
Lu spittàculu avvantaggia dû talentu di nu granni gruppu criativu: lu disegnu di l’illuminazzioni è di Luca Pagliano, la scenografia è di Edoardo Sanchi, mentri la mùsica urigginali e lu disegnu sunori foru curati di Marco Olivieri. La squatra è cumplitata di Paolo Baldini supra lu sonu, Ivan Simonini, Gianni Vastarella e Riccardo Savelli ca prèstanu la sò vuci a pirsunaggi sicunnari, e Filippo Ianiero pâ criazzioni di mmàggini vidiu.
La scenografia fu criata di Antonio Barbadoro cu lu gruppu tècnicu di Albe, mentri Laura Pigazzini assistìu Sanchi ntâ criazzioni di l’ambienti scènicu. Nu cuntribbutu mpurtanti vinni macari di Valeria Pollice e di Gianni Vastarella pâ cunsulenza linguìstica, funnamintali pi ristabbiliri l’autintitità dû cuntestu stòricu.
Informazzioni utili
“Lettere a Bernini” dibutta lu mèrcuridi 2 àprili ê 21:00. ntâ Sala Strehler dû Tiatru Biondo di Palermu. Li spittaculi cuntinuarunu giovedì 3 aprili (21.00), venniridìa 4 aprili (16.00), sàbbutu 5 aprili (17.00) e dumìnica 6 aprili (20.00). Lu spittàculu dura 75 minuti.
Pi cchiù nfurmazzioni supra lu prugramma cumpletu dâ staggiuni e pi accattari li biglietti, visitati lu situ ufficiali dô Teatro Biondo.
Nun pèrdiri l’opportunità di assistiri a stu viaggiu straurdinariu ntô tempu ca, attraversu la figura di Bernini, ci invita a riflèttiri supra li cumplessità di l’anima umana e li miccanismi dû putiri. “Lettere a Bernini” rapprisenta n’opportunità unica pi mmirgirisi ntê cuntraddizzioni dô baroccu rumanu, scuprennu, cu surprisa, quantu chiḍḍu munnu luntanu ci pò diri dû nostru prisenti.