Doppu lu granni successu dû spettàculu supra u Giudici Rocco Chinnici, ca ha cummossu e ccoinvultu studenti e prufissura ô Teatru Don Bosco Ranchibile di Palermu, u regista Ugo Bentivegna torna supra lu stissu palcuscenicu cu “Refugees… Il Respiro dei Migranti“, ‘n programma di lu 18 ô 20 frivaru a li 10:30, cu na replica straordinaria lu 19 frivaru a li 18:30.
La nostra redazzioni ha ‘ncuntratu lu regista Ugo Bentivegna pi capiri cchiù a funnu li temi e li motivazioni darreri a stu spettàculu ntenzu chi tratta una di li quistioni cchiù urgenti di stu tempu. Duranti l’intervista, lu regista nni cunta lu percorsu creativu e li pinsamenti ca l’hannu purtatu a rializzari sta òpira teatrali tantu significativa.
L’evoluzioni di “Refugees”: di lu 2015 a oggi
Lu spettàculu ca vidremu ô Ranchibile è assai diversu di la sò prima virsioni di lu 2015. “Inizialmente” ni spiega Bentivegna, “raccontavo storie di rifugiati provenienti da diversi paesi che arrivavano tutti a Roma. Ma portando lo spettacolo in giro per l’Italia, mi sono reso conto che mancava qualcosa: la nostra memoria, la nostra storia.“
Sta cuscenza ha purtatu a na trasfurmazioni prufunna di l’òpira, ca ora ‘ntreccia cu maistria li storî di l’italiani emigrati ‘n Argentina di l’anni ’30 cu chiddi di li refugees di oggi. “Ho sentito l’esigenza di tornare ad affrontare il tema della migrazione per la sua grande attualità” dici lu regista, facennu notari comu “la questione umanitaria dell’accoglienza, se oggi riguarda soprattutto gli africani, il secolo scorso riguardava i nostri connazionali, spesso i nostri stessi nonni.“
Stori ‘ntrecciati: di lu Giulio Cesare a Lampedusa
Supra u palcu s’alternanu li storî di tri migranti italiani chi si ‘mbarcanu supra u transatlànticu Giulio Cesare: na siciliana prumissa spusa, na vidua toscana e nu giovini musicista sicilianu. Particolarmente toccanti è la storia di Salvatore, interpretato da Gaspare Di Stefano, un musicista il cui padre pescatore, non volendo per il figlio la sua stessa vita difficile, lo spinge a cercare fortuna oltre oceano.
Sti vicendi s’‘ntreccianu cu la storia d’oggi di Lamin, nu giovini di lu Gambia chi ‘n lu 2013 parti pi nu viaggi attraversu Senegal, Mali, Burkina Faso, Niger e Libia, prima di ghjunghiri a Lampedusa supra un barconi. La sò odissea, ca lu porta a ottèniri la prutizioni sussidiaria ‘n Italia, rapprisenta u ponti tra passatu e prisenti di la migrazioni.
Un cast ca cunta la rialtà
Lu personaggiu di Lamin è interpretatu di Cedric Kasongo Musau, la cui storia pirsunali junci cchiù prufunnità â narrazzioni. L’atturi cungulesi è iddu stissu nu rifuggiatu, avennu scappatu dû sò paisi doppu aviri fattu nu film contra la dittatura. “Quando l’ho incontrato a Roma” cunta Bentivegna, “gli ho chiesto di interpretare questo personaggio e ha detto subito sì perché ci si ritrovava.“
Lu cast cumprenni puru Beatrice Piscopo, Francesca Picciurro e Diandra Selvaggio, chi dànnu vita a nu spettàculu multimediali e participativu.
L’impattu suciali e la risposta dû pubblicu
“Ormai i refugees sono diventati dei numeri” osserva criticamente Bentivegna, “e non pensiamo che dietro queste drammatiche storie ci sono delle persone, delle persone che fuggono dai loro paesi.” Lu spettàculu si prisenta propriu pi superari sta spirsunalizzazioni, restituennu umanità a li statistichi.
L’impattu emotivu è particolarmente forti supra lu pubblicu giuvini. Li studenti, comu cunta lu regista, “rimangono affascinati da queste storie“ e spissu a la fini dû spettàculu si mettinu ‘n fila pi salutari Musau, “talmente colpiti che non smettono di piangere.“
Nfurmazioni pratiche
“Refugees… Il Respiro dei Migranti“, scrittu ‘n cullabburazioni cu Lorenza Fruci, si metti ‘n scena ô Teatru Don Bosco Ranchibile, ‘n via della Libertà 199 a Palermu. Pi nfurmazzioni e prenotazioni, chiamari lu +39 320 312 7957. Na ccasiuni ‘mpurtanti pi riflettiri supra comu la storia si ripeti e supra comu li dulura e li spiranzi di li migranti ristanu li stissi ‘n ogni tempu, ieri comu oggi.