“Sarabanda” ô Biondo di Palermu: Roberto Andò porta ‘n palcu lu testamentu artisticu di Bergman

Lu capulavuru cinimàticu di Ingmar Bergman pigghia vita supra lu palcu cu nu cast eccizziunali: Renato Carpentieri, Alvia Reale, Elia Schilton e Caterina Tieghi nta na prufunna riflissioni supra li rilazzioni umani e familiari

ri Filippo Zimbili

Lu tantu attìsu dibuttu di “Sarabanda” a Palermu

A partiri di martidìa 11 marzu, lu Tiatru Biondo di Palermu ospita “Sarabanda”, lu film-testamentu di Ingmar Bergman trasfurmatu nta na putenti spirienza tiatrali grazzi â riggìa di Roberto Andò. Prima di tuttu, è mpurtanti suttaliniari ca chistu spittàculu, co-pruduttu dô Teatru di Napuli – Teatru Nazziunali, dô Teatru Nazziunali di Genova e dô Teatru Biondo di Palermu, rapprisenta n’opportunità ‘nmincabbili pi mmergirisi ntê prufunnità di l’anima umana attraversu li riflessi dô maestru svidisi.

‘N particulari “Sarabanda” porta ‘n palcu li storî dî prutagunisti di “Sceni d’un matrimoniu”, mustrannuli trint’anni doppu: cchiù maturi, ma puru cchiù spietati. Di cunsiguenza, st’ùrtima cunfruntazzioni, arricchiuta dâ prisenza di nu figghiu e di na niputi, addiventa lu specchiu dî multipli sfumaturi dî rilazzioni umani e familiari, câ sò capacità di ginirari rimorsi, rimorsi e rancuri.

Inoltri, l’òpira è strutturata nta deci sceni, ognuna dî quali vidi dui dî quattru pirsunaggi ‘n diàlugu, siguennu la struttura dâ sarabanda, n’antica danza pi li coppi cu nu caràttiri sulenni e lascivu, pruibbita ntâ Spagna dû XVI sèculu e appoi pigghiata di granni cumpusituri comu Bach e Handel.

Nu viaggiu nta l’abbissu dî rilazzioni umani

Roberto Andò, lu rigista dû spittàculu, discrivi “Sarabanda” comu n’òpira unni “Bergman non sembra credere più a nulla, è disperatamente distruttivo, e incatena i propri personaggi a un pessimismo totale sul senso delle relazioni umane“. La trama si sviluppa ntâ visita di Marianne ô sò ex maritu Johan, chi si ritiràu nna na casa isulata. Chiḍḍu ca avìa a èssiri nu suggiornu curtu dura pi simani, rivilannu l’ànima ‘nquieta di l’omu, ‘n cunflittu cû munnu e cu sò figghiu Henrik chi campa vicinu câ sò figghia di diciannuvì anni Karin, na violuncellista prumittenti.

Li temi cintrali di “Sarabanda” toccanu l’accordi cchiù prufunni di l’esistenza: lu misteri di l’amuri e di l’odiu, lu cunflittu inevitabbili tra ginituri e picciriḍḍi, l’oscillazzioni tra l’indiffirenza e l’attaccu morbidu, la vecchiaia e l’angùstia di l'”urtimi jorna”. L’òpira tratta dâ depressioni, dî fantasmi dû passatu, dâ paura dâ morti e lu senzu di culpa nna n’altirnazzioni di diàlughi acuti e silenzi eloquenti.

Nustanti lu pessimismu ca permea l’interu travàgghiu, nu lampiuni di spiranza pari èssiri affidatu ô pirsunàggiu di Karin, la giòvini violuncellista ca esprimi lu disìu di libbiràrisi dâ nfruenza di sò patri pi trasiri nna l’orchestra diriggiuta di Claudio Abbado, spirimintannu accussì la gioia di sunari cu l’àutri.

Nfurmazzioni utili pi nun mancari stu capulavuru

“Sarabanda” si esibirà ntâ Sala Grande dû Tiatru Biondo di Palermu di l’11 ô 16 di marzu cu lu prugramma siquenti:

  • Martedìi 11 marzu, 21:00
  • Mercuridìa 12 marzu, 17:00
  • Giovedì 13 marzu, 17:00
  • Venniridìa 14 marzu, 21:00
  • Sabatu 15 marzu, 19:00
  • Duminica 16 marzu, 17:00

Pi dari vita a chista ntensa rapprisintazzioni tiatrali, ca dura 1 ura e 40 minuti senza ntirvallu, fu scigghiutu nu cast di artisti eccizziunali ca sarànu capaci di purtari ntô palcu tutta la prufunnità dî pirsunaggi di Bergman: lu talentu Renato Carpentieri ricitarà lu rolu di Johan, l’intinsa Alvia Reale darà corpu e vuci a Marianne, mentri Elia Schilton farà la parti di Henrik e la giòvini Caterina Tieghi pigghiarà lu rolu di Karin.

Non perdiri l’opportunità di assistiri a chista ntensa rapprisintazzioni di “Sarabanda”, n’òpira ca, ntâ sò onestità cruda, trasmetti lu sò messaggiu cchiù prufunnu non tantu attraversu li palori, ma attraversu li silenzi e li gesti: la tinnenza di n’abbrazzu, tèniri li mani, spugghiari e accittari di rivilari l’unu all’autru la fraggilitati di li corpi signati di lu tempu e di lu pisu di viviri. Na spirènzia tiatrali ca ti coinvolgi emotivamenti, ti lassa riflèttiri supra la cumplessità dî rilazzioni umani e lu significatu ùrtimu di l’esistenza.

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