Mercuridìa 9 di aprili, ê 21:00, lu spittàculu “L’ufficio” (L’Assignamentu) dibutta ntâ Sala Strehler dû Teatro Biondo di Palermu. È basata supra la storia omònima di Raymond Carver e adattata e diriggiuta di Luca Bargagna. L’òpira, prudutta dû Teatro di Napuli – Teatro Nazionale, arristarà supra lu palcu nzinu ô 13 aprili, uffrennu ô pùbbricu nu viaggiu emutivu ntâ l’urtimi uri dâ vita di Anton Chekhov, rinnuta cu nu toccu unicu e inaspittatu dâ pinna di Carver.
Nu cuntu di vita, morti e di distinazzioni
Ntô 1987, n’annu prima dâ sò morti, Raymond Carver s’attruvau cu na biografìa di Anton Chekhov ntê manu. La littura dâ biografìa lu cummigghiàu accussì assài ca abbannunàu tuttu chiḍḍu chi stava scrivennu pi trasiri completamenti nna chiḍḍa storia. Accussì nascìu la storia L’assignamentu, ncintrata supra l’ùrtimi jorna dâ vita di Chekhov, n’ammiscata di biografìa e pura nvinzioni ca havi li sò ràdichi nna nu gestu sìmprici e putenti.
Lu dutturi Schwohrer, lu dutturi assistenti di Chekhov, senti câ morti è imminenti e, nna n’attu istintivu, ordina na buttiglia di champagne pô scritturi ca sta murennu. È pricisamenti chistu gestu nicu ca adduma l’immaginazzioni di Carver, dannu vita a na scena ca unisci lu tragicu e lu còmicu, la morti e la vita, la rialtà e l’invinzioni. Ntâ storia, nu giòvini camerieri, senza sapiri tuttu chiḍḍu ca sta succidènnu, porta lu champagne ntâ stanza di Chekhov, mittennu in movimentu n’eventu ca sarà straurdinariu comu è inevitabbili.

La trama e la magìa di Carver
Lu giòvini cammareri, sgruffu e nnuccenti, addiventa lu prutagunista di nu munnu ca nun capisci, ma chi pi iddu è chinu di significati ammucciati. Lu camerieri, nfatti, turnarà ntâ stanza di Chekhov pi purtari a Olga Knipper, la mugghieri di l’auturi, nu vasu nicu cu tri rosi. Ccà s’attrova lu compitu ca duna â storia lu sò tìtulu, nu compitu mistiriusu ca traspurtarà lu picciottu nna nu vortici di pinseri e riflissioni supra la vita e la morti. Chistu è lu cori battutu dâ narrazzioni, nu passaggiu tra lu tiatru e l’assurdu ca rivela l’abbilità di Carver di ammiscari la biografìa e la narrativa, criannu n’òpira ca va oltri la narrazzioni sìmprici.
A regia e u cast
Lu spittàculu è diriggiutu di Luca Bargagna, ca arrinesci a traspurtari lu munnu di Carver cu dilicatizza e ntinsità, ammiscannu pirfittamenti lu testu, li sceni e li luci, curatu di Angelo Linzalata, e li custumi di Giada Masi. Ntô palcu, nu cast di attura di talentu: Silvia Ajelli, Claudio Di Palma, Arturo Muselli e Antoniu Elia ca darirannu vita ê pirsunaggi, trasfurmannu la riflissioni supra la morti ‘n riflissioni supra la vita.
N’invitu a scopriri lu latu cchiù prufunnu di l’èssiri umanu
Cu L’Assignamentu, Carver ci invita a riflèttiri supra lu cunfini tra rialtà e nvinzioni, supra la morti comu parti di nu ciclu senza fini e supra comu l’arti pò trasfurmari macari lu gestu cchiù nicu nta nu sìmmulu univirsali. La fini dâ storia, ca putissi pariri quasi pirfetta ntô sò equilìbbriu tra lu tràggicu e lu còmicu, attrova mmeci na secunna vita, na secunna pussibbilità di significatu, attraversu la cumparsa dû cammareri.
Si sei n’amanti dâ littiratura, dû tiatru o sulu dâ vita stissa, chistu spittàculu è n’opportunità di non mancari. La forza di Carver, la dirizzioni di Bargagna e l’interpretrazzioni di l’atturi ti fannu pinsari â vita, â morti e ê scelti ca, puru ntê circustanzi cchiù dulurusi, ci spìnciunu a iri avanti.