Scola e ntiligginza artificiali

ri Alberto Zimone

A ntiligginza artificiali (IA) sta addivintannu sempri cchiù prisenti ntê nostri viti e, di consiquenza, ntê scoli, trasfurmannu l’istruzzioni ’n modi ca pareva ‘nimmagginabbili sulu qualchi annu fa. Dâ personalizzazziuni di l’apprendimentu a l’automazziuni dî compiti amministrativi, la IA offri novi opportunità. Tuttavia, nasciunu macari sfidi ‘mpurtanti, comu a privacy dî studenti, l’affidamentu â tecnuluggìa e a possibbili erosioni dî abbilità tradizziunali e dû pinzeru crìticu.

Li vantaggi dâ IA ntâ istruzzioni

Si talianu li prufissiunisti, unu dî vantaggi principali dâ IA è la capacità di pirsunalizzari l’apprendimentu. Grazzi ê sistemi di ntiligginza artificiali, li lizziuna ponnu èssiri adattati ê bisogni e ô ritmu di ogni studenti. Vari piattaformi educativi ùsanu la IA pi attruvari li difficultà dî studenti e fari esercizi o cuntinuti aggiuntivi pi culmari li lacuni. Quinni, ogni studenti beneficia di nu percorsu educativu su misura, ca aumenta lu coinvolgimentu e migliora li risultati accadèmici.

Sparti, la IA poti èssiri n’assistenti virtuali 24 uri supra 24 pi rispùnniri ê dumanni dî studenti o fari li compiti. Chista custanti dispunibbilità pirmetti di chiariri li dubbi macari fora di l’uri scolastici, ncuraggiannu n’apprendimentu cchiù flissìbbili e autònumu. Li studenti ponu accèdiri a l’aiutu di cui hannu bisognu senza aviri a aspittari lu jornu doppu pi parrari cû prufissuri.

Grazzi â IA ponnu èssiri automatizzati li compiti amministrativi comu li provi, la gestioni di l’orari e la registrazzioni dâ prisenza. Chistu libbira tempu priziosu ê prufissuri, pirmittennucci di cuncintràrisi supra attività cchiù criativi e ntirazzioni cchiù significativi chê studenti. Comu risultatu, la IA poti aiutari a migghiurari la qualità di l’insignamentu.

Sparti, la IA poti fari l’istruzzioni cchiù inclusiva. Pò supportari li studenti cu disabbilità attraversu l’assistenti vucali, li suttatitoli autumàtici e li traduzzioni ‘n tempu riali. Chistu facilita l’accessu a diversi risorsi educativi, su misura pê bisogni spicìfici di ogni studenti, ajutannu a criari n’ambienti educativu cchiù equi.

Li sfidi dâ IA ntâ istruzzioni

Di n’àutra banna, una dî prioccupazziuni principali ncapu l’usu dâ IA ntê scoli è la diminuzziuni dâ ntirazziuni umana ntra prufissuri e studenti. L’affidamentu eccessiva dâ ntiligginza artificiali putissi purtari li studenti a pèrdiri lu cuntattu direttu cchî prufissuri, ca è mpurtanti pû sviluppu emutivu e suciali. L’affidamentu esclusivu â tecnuluggìa pò frenari u sviluppu ri abbilità suciali e ‘ntirpirsunali.

Sparti, pi mprimintari la IA ntê scoli abbisogna arricogghiri e analizzari na quantità mpurtanti di dati pirsunali dî studenti. Chistu sulliva prubblemi di privacy e sicurizza cruciali. Li dati arricugghiuti ponnu èssiri vulnerabbili a violazzioni e usati ‘n modi inappropriati. La prutizzioni dâ privacy dê studenti addiventa quinni na priorità funnamintali, ca richiedi regolamenti chiari e trasparenti.

Nta cuntesti comu chiddu sicilianu, nun tutti li scoli hannu accessu ê stissi risorsi ticnulòggichi. La IA putissi fari crìsciri li disuguagghianzi ntra scoli cchiù boni e chiḍḍi cchiù picca, criannu na divisiuni ntra l’accessu a n’istruzziuni di qualità. Accussì la IA putissi aumintari lu divariu ntra li studenti dî scoli cchiù avanzati e chiḍḍi di l’istituzziuni cchiù picca privileggiati.

 fini, si li studenti s’abbìtuanu a usari la IA pi arrisòlviri prubblemi o compiti, ponnu addivintari ancora cchiù dipinnenti dâ tecchinoluggia e accussì ponnu pinzari ‘n manera crìtica e sviluppari l’abbilitati di risòlviri li prubblemi ‘n manera ‘nnipinnenti. L’usu eccessivu dâ IA putissi frinari lu prugressu dû pinzeru crìticu e di l’abbilitati di arrisòlviri li prubblemi.

La ntiligginza artificiali ntê scoli offri senza dubbiu tanti opportunità, dâ personalizzazziuni di l’apprendimentu â riduzziuni dû caricu di travagghiu dî prufissuri. Tuttavia, ci sunnu macàri rischi e sfidi ca richièdunu attinzioni, comu a prutizzioni dâ privacy, u mantinimentu dî ‘ntirazziuni umani e u rischiu ri criari nòvi disparità. Comu pi tanti àutri aspetti dâ tecchinoluggia, la chiavi è truvari n’equilìbbriu: mèttiri la IA na manera ntiliggenti e rispunzàbbili senza cumprumittiri li valuri funnamintali dâ istruzzioni.

Putissi piaciri puru a tia

Lassa nu cummentu

Fatti sentiri!

Hai dumanni, suggerimenti o rapporti? Siamu ccà pi ascultariti. Compila lu modulu pi cuntattari lu nostru pirsonali edituriali.

Sicilia ‘n àuta difinizzioni

Pi cchiù nfurmazzioni mannaci n’email: info@sihd.it

© Diritti d’auturi 2024 – Tutti li diritti riservati | Edituri: Panastudio Gruppo Editoriale Còdici fiscali e nùmmaru IVA 04674570827 Panastudio è arrigistratu ntô Riggistru ROC Registro Operatori della Comunicazione al n. 34046